Untuk semua para isteri, bakal isteri dan jugak yg beristeri

Dr Fadillah kata Untuk semua para isteri, bakal isteri dan jugak yg beristeri...bagi kaum Lelaki yang bakal memilih harap sebelum memilih bakal-bakalnya tentukan tiada apa yang akan berlaku selepas mendirikan mahligai hidup disamping orang yang tersayang dan semoga semuanya Sukses hendaknya...InsyaAllah...


7 'C' SEBAB SUAMI BENCI ISTERI (dari Dr Fadillah Kamsah )

1 .Cabar
2. Cabul
3. Celupar
4. Comot
5. Cemburu
6. Cerewet
7. Cincai

C1. CABAR
Isteri nie kalau bergaduh dengan suami mulalah kata "Kalau awak berani cubalah [cabar suami cari perempuan lain]! Dr Fadillah kata JGN CABAR SUAMI ... nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata ...

C2. CABUL
Perbuatan & kata2 isteri yang tak sopan (isteri hilang sifat malu) seperti keluarkan kata2 yg tidak baik pada mertua ...

C3. CELUPAR
Celupar nie suku-sakat cabul juga. Isteri selalu cakap yg kotor, mungkin kadang2 terlepas cakap ...

C4. COMOT
Isteri bila nak keluar rumah aje baru nak comel tapi kat rumah comot. Suami pula di opis dok nampak yg comel2 aje ... Ade isteri kata - mekap untuk suami, ... tapi kat rumah tak mekap pun ...

C5. CEMBURU
Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan ... sikit2 dok telefon suami kat opis. Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yg bukan2 ...

C6. CEREWET
Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat

C7. CINCAI
Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai

Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak,anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi , 7C ni lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya, Berpelajaran tinggi belum tentu tinggi akhlaknya. Tapi kita ni insan yg mudah lupa

0 comments:

There was an error in this gadget

Copyright © 2009 - ~LaMaN KeMuRNiaN~ - is proudly powered by Blogger
Laman Kemurnian - Fee Software - Blog and Web Money Maker - Partner - islamic tazkirah